Webseiten
in XHTML2
und Formulare mit XForms sind Schlüsseltechnologien für das Webdesign
der Zukunft. Beide Technologien bringen substanzielle technische
Änderungen mit sich, die Standardisiereung ist fortgeschritten
(XForms 1.0 ist bereits als W3C Recommendation verabschiedet, XHTML2
ist als Public Working Draft verfügbar) - ein Blick auf die praktischen
Auswirkungen der neuen Standards lohnt sich.
Aufgrund der großen Resonanz beim ersten Tutorial zum Thema XHTML2 und XForms im April dieses Jahres wiederholt das Deutsch-Österreichische W3C Büro in Zusammenarbeit mit der Fachhochschule Augsburg die Veranstaltung im Herbst 2005 in München. Als Referent konnten wir wiederum Steven Pemberton gewinnen, Chairman der working groups XFORMS und HTML bei W3C. Das Tutorial findet in englischer Sprache statt.
Sie finden in dieser Ankündigung:
Its aims include:
It also include XForms as its forms technology.
HTML Forms, introduced in 1993, were the basis of the e-commerce revolution. After a decade of experience it has become clear how to improve on them, for the end user, the author, and the owners of the services that the forms are addressing. XForms is the new technology, announced in October 2003, that replaces HTML Forms.
The advantages of XForms include:
Uptake of XForms has been impressive, with some 30 implementations known to us, including several IE plugins, native implementations, proxies, 'zero install' implementations, a voice-browser, an editor, a validator, and more. Several are from big names, such as IBM, Novell, Oracle, and Sun (in Open Office/Star Office); IBM and Novell are jointly implementing XForms as a part of Mozilla.
As you would expect with a new
technology, first adopters are within companies and vertical industries
that have control over the software environment used. XForms is being
used by many large companies, such as Bristol-Myers-Squibb
(pharmaceutical), Hewlett-Packard, Remia (a major Dutch food
manufacturer), Frauenhofer (known for MP3), Daiwa (a Japanese Bank),
Verifone (a payment company, for configuring petrol pumps), the entire
British Insurance industry (via Origo and Polaris), the US Navy (in
submarines), UK Government (Planning Inspectorate), German Shipbuilders
(for configuring ships), KDDI (a Japanese mobile phone manufacturer,
embedding it in one of their phones), NACS (the US National Association
of Convenience Stores, for configuring and accessing data from a range
of devices) and others.
Steven
Pemberton is a senior
researcher at the CWI, Amsterdam, the Dutch national research institute
for mathematics and computer science. He has been involved with the Web
from the beginning, organising two workshops at the first Web
conference in 1994, and chairing the first Style Sheets Workshop in
1995. He is chair of the W3C HTML and Forms Working Groups, and
co-author of amongst others HTML, CSS, XHTML and XForms. He was until
recently editor-in-chief of ACM/interactions.
A more complete list of his publications and the projects he participated in is listed at his home page at CWI: http://homepages.cwi.nl/~steven/.
Tutorial, (Steven Pemberton)
Die Anmeldung erfolgt wie üblich formlos an das Deutsch-Österreichische W3C Büro unter Angabe von: Teilnehmername, Firma, Anschrift, E-Mail, Telefon und Beitrag (Student, Mitglied oder Standard). Sie erhalten von uns eine Bestätigung mit der Bankverbindung für die Einzahlung der Teilnahmegebühr. Mit der Überweisung der Anmeldegebühr sind Sie verbindlich registriert.
Beiträge | |
Studenten | 10,- Euro |
Mitglieder (W3C, GI Regionalgruppe Süd) | 25,- Euro |
Standard | 40,- Euro |
Ihre Anmeldung schicken Sie bitte per e-Mail an: w3c@w3c.de
Oskar-von-Miller-Saal
(A104)
Fachhochschule München
Lothstraße 34
80335 München
Wir bedanken uns beim
German Chapter of the internet Society (ISOC.DE e.V)
für die Unterstützung bei der Organisation.
Thomas Tikwinski, Deutsch-Österreichisches W3C Büro, Thomas.Tikwinski@w3c.de Tel.: +49 2241 14 1974
Deutsch-Österreichisches
W3C
Büro
c/o Fraunhofer Institut für Medienkommunikation
Schloss Birlinghoven, D 53754 Sankt Augustin
Tel: +49 2241 14-1973
Fax: +49 2241 14-1978
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